Vid frågor om upphovsrätt och innehåll – kontakta oss
support[-@-]blistar.nu
TAGGAR
Brevik
Duvholmen
Fjäderholmarna samt
flytt i Lidingö
Fogdholmen
historia
ISHOCKEY
Kyrkor
Kyrkor i Lidingö församling
Lidingö
Lidingö bro
Lidingö båt
Lidingö festival
Lidingö försvarsmakt
Lidingö hav
Lidingö kultur
Lidingö kyrka.
Lidingö Nyheter
Lidingö Rock
Lidingö samt
Lidingös stadsvapen
Lidingö stad
Lidingö transport
Lidingö tävling
Lidingö ubåt
MILLESGÅRDEN
Norra Lidingö
Näringsliv
Politik
renovering Lidingö
Rockfestival
Sevärdheter
Sportanläggningar
Sticklinge udde
Stora och Lilla Bergholmen
Stora och Lilla Höggarn
Storholmen
Strömsö
Svanholmen
Södertörn
Tjänster
Tjänster i Lidingö
Transport
Utbildning
Övrigt
ARKIV
- April 2025
- March 2025
- February 2025
- January 2025
- November 2024
- September 2024
- August 2024
- June 2024
- February 2023
- November 2020
- February 2020
- January 2020
- October 2019
- July 2019
- February 2018
- January 2018
- December 2017
- March 2017
- February 2017
- September 2016
- March 2016
- January 2016
- November 2015
- January 2015
- April 2014
- August 2013
- February 2013
- January 2013
- December 2012
Lidingö har Sveriges främsta företagsklimat enligt SBA
Lidingö stad rankas som en av de främsta i Sverige när det gäller företagsklimat. Enligt en undersökning genomförd av Stockholm Business Alliance uppnådde staden höga betyg för sin service till företagen, särskilt inom bygglov, miljö- och hälsoskydd samt livsmedelskontroll.
Daniel Källenfors, kommunstyrelsens ordförande på Lidingö, framhävde att en långsiktig och kontinuerlig insats ligger bakom dessa positiva resultat. Staden har också arbetat aktivt för att stärka dialogen med näringslivet genom regelbundna möten och samtal, vilket bidragit till att bibehålla ett starkt företagsklimat. Anders Paulsen, kommunstyrelsens vice ordförande, betonade vikten av en god kommunikation med både företag och invånare för att upprätthålla en välfungerande stadsmiljö.
Även om Lidingö i stort sett följde den nationella trenden med en något lägre placering i årets Nöjd Upphandlingsindex, fortsätter staden att satsa på förbättringar inom upphandling för att uppnå bättre resultat i framtiden. Sammanfattningsvis är Lidingös goda resultat ett resultat av dedikerat arbete med service, dialog och förbättringar i myndighetskontakter och handläggning. Staden planerar att ytterligare stärka dessa insatser, inklusive en förenklad tillståndsguide för att underlätta för företagare som söker olika tillstånd.